Revista presei

15 iunie 2020

Candidaţii din ţară şi din străinătate sunt la un click distanţă de viaţa studenţească, prin accesarea platformei admitere.uvt.ro

Universitatea de Vest din Timişoara este pregătită pentru desfășurarea admiterii pentru noul an de studiu, online, grupând într-o singură adresă web toate datele necesare pentru informare, pre-înscriere, înscriere, clasificare și confirmare, în cadrul admiterii 2020, pentru toate programele de studii ale celor 11 facultăți componente.

Toate datele aferente sunt disponibile la adresa admitere.uvt.ro. aici se poate derula întreaga procedură de admitere a viitorilor studenţi, doar pe baza rezultatelor la bacalaureat, fiind eliminate probele scrise.

„Comunitatea UVT a traversat în ultimele două luni o etapă de pregătire și aducere în online a capacităților noastre și de creare a mai multor unelte web prin care, acum, suntem la un click distanță de studenți și de viitorii studenți. Suntem deosebit de entuziaști, înaintea admiterii din această vară, pentru că am implementat toate facilitățile necesare comunicării ofertelor facultăților noastre și realizării aplicațiilor de admitere, astfel încât, orice candidat, din țară sau din străinătate, are șansa de a da admiterea și a-și confirma locul de student, prin platforma admitere.uvt.ro. Din cauza pandemiei, pentru a garanta siguranța candidaților, am ales să organizăm anul acesta procesul de admitere ținând cont doar de rezultatele la examenul de Bacalaureat, singurul instrument național relevant pentru departajarea candidaților, și am renunțat, în acest an, la probele scrise de examen. După câte se știe, suntem prima universitate din țară, dar și printre primele din lume, care a integrat prin instrumente web toate etapele admiterii online”, anunță rectorul UVT, Marilen Pirtea.

Începe Evaluarea Națională. Elevilor li se va lua temperatura înainte de examen. Peste 5.000 de candidați în Timiș

Evaluarea Națională începe luni, 15 iunie, cu proba la Limba Română. Elevilor li se va lua temperatura la intrarea în centrul de examen, iar pentru cei care au peste 37,3 grade C (după trei măsurători) se va organiza o sesiune specială de examen.

În Timiș sunt aproximativ 5.300 de elevi înscriși la Evaluarea Națională, adică 99,84 la sută dintre elevii clasei a VIII-a.

Prima probă a Evaluării Naționale se va desfășura luni, 15 iunie- proba scrisă la Limba și literatura română. Miercuri, 17 iunie, se va desfășura proba la Matematică, fiind urmată joi, 18 iunie, de proba la Limba și literatura maternă.

Probele pentru examenele naționale încep la ora 9:00. Primele rezultate vor fi comunicate marți, 22 iunie, până la ora 14:00 (în centrele de examen).
Contestațiile pot fi depuse în zilele de 22 iunie (în intervalul orar 16:00 – 19:00) și 23 iunie (în intervalul orar 8:00 – 12:00). Acestea pot fi depuse/transmise și prin mijloace electronice.

Rezultatele finale vor fi afișate sâmbătă, 27 iunie.

Timpul destinat elaborării unei lucrări scrise este de două ore, din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor fiecărui elev. Probele sunt monitorizate audio-video. Candidații trebuie să aibă asupra lor un act de identitate și instrumente de scris cu cerneală sau pastă albastră pentru redactarea lucrărilor, creion negru pentru realizarea desenelor/schemelor și instrumente de desen la proba de Matematică.

 

Elevii să se bucure dacă au emoții înainte de examen, pentru că acestea reflectă faptul că creierul și corpul lor sunt pregătite. La fel se simt și campionii – Andrei Miu, profesor de neuroștiințe cognitive

Elevii “să se bucure dacă au emoții înainte de examen pentru că acestea, inclusiv cele negative cum e anxietatea, reflectă faptul că creierul și corpul lor sunt pregătite pentru acțiune. Să nu se teamă dacă își dau seama că inima le bate mai repede, respirațiile sunt mai scurte și mușchii sunt mai tensionați. La fel se simt și campionii înainte de o cursă pe care o vor câștiga. Să aibă încredere în mintea și corpul lor și să vadă aceste reacții ca pe un semn bun”. Sfaturile vin de la Andrei Miu, profesor de neuroștiințe cognitive și genetică comportamentală la Universitatea Babeș-Bolyai.

Cu doar câteva ore înaintea primului examen pentru copiii de clasa a VIII-a, Edupedu.ro reia interviul publicat pe 9 iunie cu psihologul Andrei Miu, fondatorul Laboratorului de Neuroștiințe Cognitive.

Andrei Miu: Dacă aș fi în locul lor, aș încerca să văd examenul ca pe o oportunitate de a îmi pune în valoare calitățile și de a mă cunoaște mai bine. Intră singuri la examen și, dacă au încredere în ei și văd situația ca pe o oportunitate personală, mai degrabă decât ca pe un pericol, se vor simți bine și vor putea să dea tot ce au mai bun. Știu că e greu să vadă examenul așa, mai ales că toată lumea din jur le spune, probabil, cât e de important acest examen pentru intrarea la liceu. Dar trebuie să fie conștienți că performanța lor depinde nu doar de cunoștințele pentru examen, ci și de cultivarea emoțiilor potrivite, care îi vor ajuta să se concentreze și să exploateze la maximum ce au învățat. Iar emoțiile depind exclusiv de felul în care interpretează situația: dacă evaluează examenul ca pe o oportunitate de a sta sub reflector și de a se bucura că sunt stăpâni pe sine, le promit că emoțiile negative, cum ar fi anxietatea, vor rămâne la o intensitate adaptativă, adică nu vor fi copleșitoare, și va rămâne loc și de emoții pozitive. Vor vedea, sper, că poate fi și frumos să stea alături de colegi de aceeași vârstă, fără părinți și profesori, doar ei și acest eveniment al tinereții lor.

 

EVALUAREA NAȚIONALĂ - Peste 170.000 de absolvenţi ai clasei a VIII-a vor susţine, luni, 15 iunie, Evaluarea Naţională

La Evaluarea Naţională din sesiunea 2-27 iunie 2020 s-au înscris 172.482 de absolvenţi ai clasei a VIII-a, dintre care 16.004 în municipiul Bucureşti, conform situaţiei centralizate de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării.
Examenul începe luni, 15 iunie, cu proba scrisă la Limba şi literatura română. Miercuri, 17 iunie, se desfăşoară proba la Matematică. 10.294 de absolvenţi ai clasei a VIII-a vor susţine joi,            18 iunie, proba la Limba şi literatura maternă.   Probele pentru examenele naţionale încep la ora 9:00 şi se vor desfăşura în 4.337 de centre de examen.  Primele rezultate vor fi comunicate marţi, 22 iunie, până la ora 14:00 (în centrele de examen).    Contestaţiile pot fi depuse în zilele de 22 iunie (în intervalul orar 16:00 – 19:00) şi 23 iunie (în intervalul orar 8:00 – 12:00). Acestea pot fi depuse/transmise şi prin mijloace electronice. În acest caz, candidaţii completează, semnează şi depun/transmit prin mijloace electronice şi o declaraţie-tip în care se menţionează faptul că au luat cunoştinţă că nota acordată ca urmare a soluţionării contestaţiei poate modifica, după caz, nota iniţială, prin creştere sau descreştere. Pentru candidaţii minori, declaraţia-tip este semnată şi de către părinţii/reprezentanţii legali ai acestora.    Rezultatele finale vor fi afişate sâmbătă, 27 iunie.

EVALUAREA NAȚIONALĂ - Accesul elevilor la Evaluarea Nationala se va face pana la ora 8:30. In cazul copiilor cu temperatura peste 37,3 grade, vor fi facute trei masuratori

Ministrul Educatiei si Cercetarii, Monica Anisie, anunta ca 172.000 de elevi vor sustine Evaluarea Nationala in prima etapa a examenului, care incepe luni cu proba de Limba Romana.

Anisie precizeaza ca accesul in salile de examen se va face pana la ora 8:30, iar in cazul copiilor cu temperatura peste valoarea de 37,3 grade, vor fi facute trei masuratori la interval de catreva minute. De asemenea, ministrul a precizat ca lucrarile nu vor fi corectate in judetul in care a avut loc examenul ci in alte judete, acest lucru fiind valabil si pentru municipiul Bucuresti

Un numar de 172. 532 de absolventi ai clasei a opta sunt inscrisi la prima etapa a evaluarii nationale, care incepe luni si care se va organiza in 4253 de centre de examen. De asemenea peste 75.000 de profesori vor participa la aceasta etapa, a anuntat ministrul Educatiei, Monica Anisie, duminica, in cadrul unei conferinte de presa. Totodata, sunt peste 900 de elevi care sustin Evaluarea Nationala in conditii speciale, conform procedurilor privind egalizarea sanselor pentru elevii cu deficiente, a precizat ministrul.

 

ECONOMIE - Nouriel Roubini: Piața bursieră se amăgește, economia nu se va recupera rapid / De ce crede Dr. Doom că vine o vară plină de proteste

Economistul american Nouriel Roubini nu crede că economia globală se va recupera rapid și consideră că situația gravă va produce o vară de proteste în Statele Unite și o perioadă foarte dificilă pentru Europa, conform unui inteviu acordat revistei Der Spiegel.

În acest interviu, citat de Mediafax, Nouriel Roubini (supranumit și „Dr. Doom al economiei” pentru previziunile sale sumbre, fiind cunoscut ca omul care a prevăzut criza financiară globală din 2008) spune că actuala criză depășește Marea Depresiune din anii 1930, economia mondială s-a prăbușit în câteva săptămâni, și numai în Statele Unite peste 40 de milioane de oameni sunt șomeri.

Economistul nu crede într-o recuperare în formă de V, în ciuda pachetelor uriașe de stimulare economică, iar o eventuală creștere în a doua jumătate a anului va fi o amăgire. „Economia a scăzut atât de abrupt încât este practic inevitabil că va reveni la un moment dat. Dar asta nu va compensa în niciun fel accidentul. Chiar la sfârșitul anului 2021, economia Statelor Unite va fi în continuare sub nivelul de la începutul anului 2020… Și rata șomajului se va reduce la 16 sau 17 la sută – în timpul crizei financiare a fost de doar 10 la sută. Crearea de locuri de muncă în luna mai a fost de numai 2,4 milioane după ce 42 de milioane și-au pierdut locurile de muncă în ultimele luni. Iar rata șomajului real este mult mai mare decât cea măsurată oficial”.

Roubini spune că piața bursieră se amăgește. „Investitorii pariază că vor exista noi pachete de stimulare economică și o recuperare a profiturilor în formă de V. Dar pentru oamenii de aici din SUA, asta nu înseamnă nimic”.

PIAȚA MUNCII - Surprizele absolvenților la început de carieră: Poți fi mulțumit de muncă, dar nu de venituri / Angajatorii vor lucruri “ciudate”/ Probleme când te angajezi într-un domeniu fără legătură cu propria pregătire – studiul-pilot european Eurograduate

Cât de afectat este un absolvent care se angajează într-un loc de muncă fără legătură cu domeniul său de pregătire? Ce șanse sunt să se întâmple acest lucru pentru tineri din medii dezavantajate, comparativ cu cei favorizați? Ce șanse sunt să fii mulțumit de slujba pe care o găsești, după ce ieși de pe băncile facultății? La aceste întrebări încearcă să răspundă un nou studiu-pilot realizat în opt țări europene, dat publicității luna aceasta de Comisia Europeană. Studiul “Eurograduate” analizează diferențele dintre diverse țări și sisteme de învățământ și influența școlii asupra carierei absolvenților.

  • Studiul a fost realizat în perioada octombrie 2018-februarie 2019, dar rezultatele lui au fost date publicității acum. El s-a desfășurat în opt țări: Austria, Republica Cehă, Croația, Germania, Grecia, Lituania, Malta și Norvegia.

  • Evaluarea Comisiei Europene în cele opt țări pleacă de la premisa că piața muncii se transformă foarte rapid, iar tendința pare să fie accentuată de pandemia Covid-19. Potrivit estimărilor invocate în studiu, majoritatea meseriilor actuale vor dispărea până în 2040, sub impactul tehnologiilor, dar vor fi înlocuite de altele. În acest context, cererea de anagajați cu abilități solide, implicați social este în creștere.

Studiul face parte dintr-un efort al Comisiei de a determina statele membre să facă mai mult pentru adaptarea tinerilor la condițiile unei piețe a muncii în schimbare rapidă. El a fost dat publicității în paralel cu unul referitor la trasarea carierelor absolvenților în statele membre, capitol la care România se numără printre ultimele țări din Uniunea Europeană – dupa cum EduPedu.ro a scris aici.

„Vin la coaching și la terapie tineri de 24-26 de ani care suferă că nu s-au realizat. Au manifestări de anxietate și depresie”. Despre obsesia popularității și așteptările nerealiste ale tinerilor

Succesul zilele acestea pare a fi despre cât ești de popular, de influencer, de câți bani ai și ce viață cool ai. Ce este cu adevărat succesul? Cum ni-l definim?

Vin la coaching și la terapie tineri de 24-26 de ani care suferă că nu s-au realizat. Au manifestări de anxietate și depresie. Când îi întreb ce înseamnă că nu s-au realizat îmi spun despre alții, prieteni sau copii ai prietenilor de familie care la 26 de ani au un apartament și salarii de câteva mii de euro pe lună. „S-au realizat. Iar eu încă nu-mi găsesc locul, la job mă simt depășit.” Pe lângă faptul că generalizează pornind de la câteva exemple particulare, au așteptarea nerealistă de a realiza ceva consistent într-un timp foarte scurt.

Unii dintre cei mai de impact oameni pe care i-am cunoscut nu erau populari. Îi cunoaște relativ puțină lume, comparativ cu miile si sutele de mii de like-uri care definesc acum popularitatea. „De impact” însemnând că au influențat viețile multor oameni, cursul unor evenimente, afaceri de succes, traseul unor industrii, dezvoltarea unor localități etc. Dar nu se numeau influenceri, nu îi vezi peste tot toată ziua. Sunt „silent influenceri”, influențatori tăcuți, care fac foarte mult bine de care beneficiază mii de oamenii care nici nu știu de existența lor.

Copyright © 2018 DCIMI – Departamentul de Comunicare, Identitate și Imagine Instituțională