Revista presei

19 octombrie 2020

Cum văd studenţii învăţământul online: cursuri înregistrate, parteneriate şi consiliere psihologică

  • adevarul.ro

În urma unui chestionar la care au răspuns studenţi şi cadre didactice din toată ţara, ANOSR a făcut o listă de propuneri pentru derularea mai eficientă a educaţiei în sssistem online. Ce-şi doresc aceştia?
”Pentru început, s-a dovedit necesară realizarea unor sesiuni de formare continuă prin webinarii şi schimb de bune practici privind educaţia online pentru cadrele didactice. Simultan, considerăm prioritară realizarea de materiale informative în format text şi/sau video, alături de un ghid de utilizare a instrumentelor accesibile online pentru a fi distribuite către comunitatea universitară. De asemenea, o măsură recomandată este iniţierea de parteneriate externe pentru transferul de cunoştinţe vizavi de învăţământul online”, potrivit aceleiaşi surse.  Tinerii conssideră că instrumentele online oferă şansa de menţinere a unui canal constant de comunicare între studenţi, cadre didactice, personalul administrativ, conducerea facultăţii şi a universităţii. ”Cu toate acestea, este necesară utilizarea unui număr limitat de platforme funcţionale şi uşor accesibile la nivel instituţional şi monitorizarea eficientă a desfăşurării activităţilor didactice online pentru a interveni punctual şi în timp util.” Universităţile trebuie să înţeleagă importanţa sprijinirii studenţilor pentru a depăşi obstacolele psihologice ale acestei perioade şi să investească în Centrele de Consiliere şi Orientare în Carieră astfel încât acestea să ofere servicii de consiliere psihologică online gratuite şi accesibile, ssună o altă cerinţă a studenţilor.  Pentru a facilita procesul de învăţare la studenţilor cu o conexiune deficitară la internet, la celor cu dizabilităţi şi cu dificultăţi de învăţare recomandăm înregistrarea activităţilor didactice, se mai spune în comunicat. 

Numărul școlilor în scenariul roșu a depășit o mie

  • stiriedu.ro

Vineri, numărul școlilor aflate în scenariul roșu a ajuns la 1.040, cu 110 școli mai multe decât joi când erau înregistrate 930 de școli în această situație, arată ultimele date de la Ministerul Educației.

Situația școlilor la 16 octombrie, ora 12:00:

  11.381 de unități de învățământ în scenariul verde: participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară.

 5.235 de unități de învățământ în scenariul galben. Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.

– 1.040 de unități de învățământ în scenariul verde implică participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online. Dintre cele 1.040 de unități aflate în această situație, 291 de unități de învățământ figurează în acest scenariu din cauza cazurilor de COVID-19 înregistrate, iar 749 unități de învățământ figurează în acest scenariu ca urmare a ratei de incidență a cazurilor din localitatea în care funcționează ori a infrastructurii școlare/școli în care se execută diverse lucrări de reabilitare. 

Eurostat: Peste 30% din populația României, expusă riscului de sărăcie și excluziune socială

  • forbes.ro

Mai bine de un sfert din populaţie era supusă anul trecut riscului de sărăcie şi excluziune socială în şapte state membre ale UE, procentul cel mai mare regăsindu-se în Bulgaria (32,5%), România (31,2%) și Grecia, (30%), potrivit Eurostat.

Alte țări cu un nivel ridicat al sărăciei sunt Italia şi Letonia (ambele cu 27,3%, pentru Italia datele sunt din 2018), Lituania (26,3%) şi Spania (25,3%).
 
La polul opus, nivelurile cele mai reduse ale sărăciei se înregistrau în Cehia (12,5%), Slovenia (14,4%), Finlanda (15,6%), Danemarca (16,3%), Slovacia (16,4%), Olanda (16,5%) şi Austria (16,9%), potrivit Agerpres.
 
În cele 27 de state din Uniunea Europeană, 21,1% din populaţie – echivalentul a 92,4 milioane de persoane – era supusă în 2019 riscului de sărăcie şi excluziune socială, în scădere uşoară faţă de nivelul din 2018 (21,6%).
 
Datele privind riscul de sărăcie şi excluziune socială în 2019, cu un an înainte ca statele membre UE să introducă măsuri pentru a stopa răspândirea pandemiei de coronavirus (COVID-19), vor fi folosite ca indicatori de referinţă pentru analizarea impactului economic şi social al pandemiei în 2020, precizează Eurostat.
 
În 2019, procentul celor care erau într-o stare materială extrem de precară a variat semnificativ în rândul statelor UE, de la 19,9% în Bulgaria, 16,2% în Grecia şi 14,5% în România la mai puţin de 3% în Luxemburg (1,3%), Suedia (1,8%), Finlanda (2,4%), Olanda (2,5%), Danemarca, Germania, Austria şi Slovenia (toate cu 2,6%) şi Cehia (2,7%).

Ministrul Educației: Luni, școlile și grădinițele din București rămân în scenariul hibrid / Cel mai probabil, de marţi vor fi suspendate cursurile faţă în faţă

  • hotnews.ro
Școlile și grădinițele din București rămân în scenariul hibrid până la o decizie a Comitetului pentru Situație de Urgență București, a declarat pentru HotNews.ro ministrul Educației, Monica Anisie. „Dacă va decide să se treacă la scenariul online, vom trece la sistemul online. Luni, școlile și grădinițele vor fi în scenariul 2”, a spus Anisie. Ea a precizat ulterior că, „cel mai probabil, de marţi cursurile vor trece în sistem online”.
Indicele de incidență a cazurilor de COVID-19 la 14 zile a trecut de 3 la mia de locuitori în București, ajungând duminică la 3,02.
  • „Mâine, activitățile în școli și grădinițe se vor desfășura în scenariul 2, hibrid. După ce se convoacă Comitetul pentru Situație de Urgență, dacă ei decid să se treacă la scenariul online, vom trece la sistemul online.
  • (…) Părinții să stea liniștiți, activitățile se vor desfășura ca și până acum, până la o decizie a Comitetului pentru Sitații de Urgență. În absența unei astfel de decizii, școlile vor funcționa în scenariul 2 (n-r. elevii fac cursuri fizice și cursuri online, prin rotație)”, a declarat Anisie, pentru HotNews.ro.
Ea a spus că a convocat inspectorii școlari din București pentru o ședință luni dimineață la ora 8.00.
„I-am convocat pentru a face planul de măsuri pentru desfășuraraea activităților didactice în sistem online – dacă există tablete peste tot și pentru a vedea dacă și ce probleme sunt”, a precizat Monica Anisie.
Ministrul Educației a mai spus că au fost distribuite toate tabletele în școlile din București, la sfârșitul acestei săptămâni, după ce au zăcut câteva săptămâni în depozitele Inspectoratului Școlar București. Ea a precizat că este vorba despre 8.057 de tablete cerute de unitățile de învățământ în luna aprilie, când a fost făcut un necesar pentru elevi, astfel încât să poată învăța de acasă.


Ulterior, Anisie a spus într-o intervenție la Digi 24 că, „cel mai probabil, de marţi vor fi suspendate cursurile faţă în faţă, însă activităţile didactice vor continua în sistem online”.

CARIERE - Microsoft face opțiunea de lucru la distanță permanentă

  • financiarul.ro

Microsoft le-a spus angajaților că vor avea opțiunea de a lucra permanent de acasă cu aprobarea managerului.

Miscarea imită rivalii gigantului tehnologic din SUA, Facebook și Twitter, care au mai spus că munca la distanță ar fi o opțiune permanentă.

Urmează o schimbare rapidă de la birou, determinată de pandemia de coronavirus.

Multe companii reconsideră cât spațiu de birou au nevoie, așteptând o creștere pe termen lung a personalului la distanță.

Microsoft a spus că unele roluri vor necesita în continuare o prezență personală, cum ar fi cele care au nevoie de acces la hardware, a adăugat firma. Dar mulți angajați vor putea lucra și de acasă cu jumătate de normă, fără a avea nevoie de aprobarea formală a managerilor lor.

„Obiectivul nostru este de a evolua modul în care lucrăm în timp cu intenție – ghidat de contribuția angajaților, de date și de angajamentul nostru de a susține stilurile de lucru individuale și nevoile de afaceri în timp ce trăim cultura noastră”, a spus un purtător de cuvânt Microsoft despre noua orientare, pe care a spus s-ar aplica și personalului din Marea Britanie.

„Extrem de neobișnuit”

În aprilie, mai mult de 46% dintre cei angajați lucrau acasă, potrivit Biroului de Statistică Națională.

Acest lucru a fost comparabil cu SUA, unde 42% din forța de muncă era îndepărtată în luna mai, potrivit profesorului de economie al Universității Stanford Nicholas Bloom, a cărui cercetare a analizat persoanele cu vârste cuprinse între 20 și 64 de ani, care au câștigat peste 10.000 de dolari anul trecut.

În timp ce acea pondere a scăzut la aproximativ 35% în august, a marcat în continuare o schimbare majoră. Înainte de pandemie, doar 2% dintre lucrători erau îndepărtați cu normă întreagă, a spus el. „Ceea ce facem acum este extrem de neobișnuit”, a spus el.

Funeriu, despre situația din Învățământ: ”Căutați problemele acolo unde ele sunt - la părinții prost educați și elevii leneși”

  • hotnews.ro

Daniel Funeriu, fost ministru al Educației, spune, într-o postare pe Facebook, că nici cadrele didactice și nici sistemul de învățământ nu sunt de vină pentru eșecul școlar al elevilor, ci ”prostia părinților și lenea elevilor”.

”Niciun sistem, niciun manual, niciun 6% și nicio tablă inteligentă nu pot suplini părinți idioți care-și lasă copiii 5 ore în fața televizorului lobotomizant și nici lenea elevului care nu învață”, acuză acesta.

Postarea lui Funeriu:
”Într-un perpetuum mobile al ipocriziei, se instalează insidios în societate ideea că eșecul școlar al elevilor e vina „sistemului-manualelor-profesorilor-miniștrilor-nuseinvestește6%” și, în genere, e vina a orice altceva în afară de prostia părinților și lenea elevilor.

Dragii mei: căutați problemele acolo unde ele sunt: la părinții prost educați și elevii leneși.
Voi vă dați seama cât de ingrată e munca unui profesor care se chinuie să predea cât mai bine dar părinții nu își îndrumă copilul către unica sa sarcină, învățarea?
Vă dați seama de drama personală a unui profesor care, după toate eforturile și bunătatea arătate la clasă, vede părinți care nu-și dau copiii la școală sau vin să îl certe pe profesor pentru că, de fapt, odrasla nu a învățat?
Rețineți: niciun sistem, niciun manual, niciun 6% și nicio tablă inteligentă nu pot suplini părinți idioți care-și lasă copiii 5 ore în fața televizorului lobotomizant și nici lenea elevului care nu învață.
Pentru că ar face orice să vă ia votul niciun politician nu vă va spune acest adevăr rece, ci dau vina unii pe alții descărcându-vă pe voi, votanții, de responsabilitatea de părinți. Nu e deloc răspunderea vreunei autorități publice să vă pună copilul cu burta pe carte în afara școlii! E strict responsabilitatea voastră!
Așadar, voi, când vedeți că copilul dvs începe să fie în eșec școlar, înainte de a vă revolta împotriva sistemului întrebați-vă două chestii simple:
1) mi-am îndrumat suficient copilul înspre învățare?
2) A stat copilul meu cu burta pe carte?

ECONOMIE - Studiu Dell: 80% din companii își regândesc modelul de business în pandemie

  • start-up.ro

Dell Technologies a publicat astăzi rezultatele unui studiu global care arată că organizațiile își schimbă rapid programele de digitalizare și sunt pe cale de a realiza în câteva luni ceea ce le-ar fi luat în mod normal ani de zile. Constatările, actualizate bienal în Indexul de transformare digitală al Dell Technologies indică faptul că organizațiile accelerează programele tehnologice de transformare în timpul pandemiei cauzate de COVID-19.

Într-unul dintre primele studii globale care a măsurat comportamentul afaceriilor ca urmare a pandemiei, Indicele Dell 2020 a constatat că 8 din 10 organizații au grăbit unele programe de transformare digitală în acest an și 79% își reinventează modelul de afaceri.

Indicele DT este un reper global care indică statutul de transformare digitală al organizațiilor și performanța lor. Sondajul a inclus 4.300 de lideri de afaceri, de la companii mijlocii și până la organizații mari, din 18 țări.

O nouă curbă a digitalizării

Comparând cu primul Indice DT în 2016 și cu următorul în 2018, rezultatele din acest an au indicat prima creștere a numărului de lideri digitali (cea mai „matură” organizație din punct de vedere digital) la șase procente. Adopterii digitali (grupul următor în termeni de maturitate digitală) au crescut de la 20% în 2018 la 36% în 2020 – o creștere de 16 puncte procentuale.

Indicele DT înregistrează, de asemenea, o scădere modestă începând cu 2018 a numărului de clienți reticenți în a adopta digitalizarea (grupul cel mai puțin matur digital) cu 8 puncte procentuale și o scădere accentuată în penultimul grup, adepți digitali, cu 19 puncte procentuale.

UE - Preşedinta Comisiei Europene, mesaj către profesori, după asasinatul din Franţa: Fără cadre didactice nu există cetăţeni. Fără ele nu există democraţie

  • edupedu.ro

Preşedinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, le-a adresat sâmbătă ‘gândurile’ sale profesorilor ‘din Franţa şi din toată Europa’ după decapitarea unui profesor de istorie de la un colegiu dintr-o suburbie vestică a Parisului, relatează AFP, preluată de Agerpres.

Am aflat cu oroare despre asasinarea unui profesor la Conflans-Sainte-Honorine. Adresez condoleanţele mele familiei sale şi francezilor. Gândurile mele se îndreaptă de asemenea către cadrele didactice din Franţa şi din întreaga Europă. Fără ele nu există cetăţeni. Fără ele nu există democraţie‘, a scris ea într-un mesaj transmis prin Twitter.

Decapitarea acestui profesor, care a arătat elevilor săi caricaturi ale profetului Mahomed, potrivit primelor elemente ale anchetei, a provocat un şoc în Franţa. Preşedintele Emmanuel Macron a calificat faptele drept ‘atentat terorist islamist’.

După atacul comis vineri în jurul orei 17:00 (15:00 GMT) în apropiere de clădirea şcolii, o anchetă a fost deschisă pentru ‘asasinat în legătură cu o acţiune teroristă’ şi ‘asociere teroristă criminală de răufăcători’ de către Parchetul naţional antiterorist francez.

Identitatea atacatorului, care a strigat ‘Allah Akbar’ înainte de a fi împuşcat de poliţişti, a fost confirmată de anchetatori: un tânăr cecen rus, în vârstă de 18 ani, născut la Moscova.

ABONARE - Dacă ai primit Revista Presei UVT din bunăvoința unui prieten și ai regăsit aici informații utile, te poți abona oricând accesând link-ul de mai jos

  • uvt.ro

Copyright © 2018 DCIMI – Departamentul de Comunicare, Identitate și Imagine Instituțională