Revista presei

20 martie 2020

„Mi-aș dori să se țină toate cursurile în acest mod!” Bilanțul primei săptămâni de învățare în mediul virtual la UVT este îmbucurător!

Prima săptămână în care atât studenții, cât și profesorii au fost nevoiți să se adapteze învățatului prin intermediul platformelor online s-a dovedit a fi una de succes! Astfel, UVT a înregistrat prezențe mari ale studenților la cursurile și seminarele în acest format nou, iar unii dintre ei ne-au împărtășit din opiniile lor.

Dată fiind situația fără precedent cu care și Universitatea de Vest din Timișoara a trebuit să se confrunte, conducerea Universității a decis înlocuirea, în perioada 11-22 martie, a activităților didactice desfășurate în mod standard, în regim „față în față”, cu activități didactice desfășurate în regim online. Astăzi UVT a decis să prelungească măsurile adoptate în ședința Consiliului de Administrație din 11 martie până la termenul de aplicare a măsurilor decretului de instituire a stării de urgență pe teritoriul României.

Universitatea de Vest din Timișoara a pus la dispoziție infrastructura necesară pentru desfășurarea activităților educaționale în sistem online, utilizând platforme de e-learning, UVT dispunând de un sistem integrat de platforme specializate pentru învățământ online, printre acestea fiind de menționat Moodle, Google Classroom sau Edmodo, precum și Google Meet sau Skype for Business pentru videoconferințe.

„Sincer mi se pare o variantă bună la învățământul tradițional, chiar glumeam că mi-aș dori să se țină toate cursurile în acest mod de acum înainte. Procesul de predare nu diferă foarte mult de cel «live», adică profesorul își face treaba la fel, informațiile sunt comunicate într-un mod eficient și luarea de notițe e mai facilă. De asemenea nu mai pierd timpul mergând până la facultate pentru un singur curs, pot lucra direct din patul meu de acasă. Sau în cazul persoanelor care pierd o grămadă de ore venind cu trenul în Timișoara pentru a studia, această modalitate de studiu le oferă un confort sporit. Desigur că există riscul ca unii studenți să își găsească alte activități în timpul lecției, dar dacă apar constant pe cameră și au microfonul pornit, pot fi ținuți ușor sub control.”, ne spune Ciprian.

APEL PUBLIC - Intrați în luptă alături de doctori! Donați pentru spitalul din Timișoara unde sunt tratați zeci de pacienți care au coronavirivrus

Doctorul Virgil Musta, reprezentant al Asociației Dr. Victor Babeș din Timișoara, face apel la cetățeni pentru a ajuta activitatea Spitalului de Boli Infecțioase, locul unde sunt internați zeci de pacienți care au coronavirus.

Puteți face donații către Spitalul de Boli Infecțioase „Victor Babeș” din Timișoara, locul unde sunt internați 38 de pacienți care au coronavirus, pentru a ajuta doctorii să lupte contra pandemiei de COVID-19. Banii vor fi folosiți pentru dotări cu echipamente, materiale de igienă și protecție, programe de eficientizare a luptei împotriva acestui virus. Doctorii se gândesc chiar și la achiziționarea unui plămân artificial.

„Asociația Dr. Victor Babes Timișoara face un apel de coeziune socială, pentru a ajuta activitatea Spitalului de Boli Infectiase V. Babes în lupta împotriva epidemiei cu COVID-19, prin donații în contul Covid 19, special deschis in acest scop. Banii vor fi folosiți pentru dotări de echipamente, materiale de igienă și protecție, programe de eficientizare a luptei împotriva acestui virus, într-o modalitate transparentă, unde cei interesați vor putea urmări toate intrările, cheltuielile și justificarea acestora”, transmite doctorul Virgil Musta, reprezentantul asociației.

Puteți dona aici:

Asociația Dr. Victor Babes Timișoara
Str Gh. Adam nr. 13,
CUI 18737642
Cont RO84RNCB0255113757760002
BCR

 

Prezenţă mare a studenţilor UVT la cursurile şi seminariile online

Rectorul Universităţii de Vest Timişoara (UVT), Marilen Pirtea, remarcă un efect deosebit de pozitiv înregistrat în contextul “absolut neobişnuit” din ultima săptămână, în care România a intrat şi în stare de urgenţă, iar cursurile au fost suspendate, UVT înregistrând o prezenţă mare a studenţilor, în perioada 11-18 martie, în cadrul programului online.

“Noi ne continuăm programul de cursuri şi seminarii, dar la distanţă. Nu am scăzut sub niciun fel ritmul, în acest început de semestru universitar, dimpotrivă, utilizarea aplicaţiilor online a oferit oportunitatea experimentării generalizate, în toate facultăţile UVT, a mijloacelor de comunicare la distanţă, oferind posibilitatea de a realiza activităţile speciale de pregătire cu un număr mare de studenţi, care s-au arătat foarte interesaţi de avantajele şi chiar confortul mediului virtual de comunicare la distanţă”, afirmă Marilen Pirtea.

Potrivit acestuia, UVT a înregistrat în această primă săptămână de cursuri şi seminarii organizate în totalitate online o prezenţă foarte bună, cu o medie a studenţilor confirmaţi la cursuri de peste 75% din studenţii înmatriculaţi.

“Este absolut îmbucurător faptul că într-o situaţie de urgenţă, cum este criza coronavirusului, studenţii devin mai conştienţi şi mai atraşi de cursuri şi seminarii, fiind online în număr foarte mare, alături de cadrele didactice care au început să conducă activităţile de predare-învăţare-evaluare cu ajutorul aplicaţiilor online”, menţionează rectorul UVT.

Cum sa rezistam anxietatii, izolati la domiciliu. Distantarea sociala nu inseamna insingurare Interviu cu psihoterapeutul Mugur Ciumageanu

Cel mai bun lucru pe care il putem face ca simpli cetateni, ca oameni care nu sunt dedicati ingrijirii problemelor de sanatate mintala, este sa obtinem informatii din surse valide si sigure.

Din punctul acesta de vedere, a propos de ce inseamna lupta cu anxietatea, predictibilitatea si cumva siguranta informatiei sunt unul dintre primele lucruri pe care le putem lua ca masura de lupta impotriva unei posibile deraieri a mintilor noastre.

Practic, nu avem nimic altceva de facut decat sa fim siguri ca informatia pe care o primim este o informatie la locul ei, chiar daca uneori este amenintatoare, chiar daca uneori anunta lucruri care pot sa ne ameninte viitorul.

Principalul lucru, asadar, pe care il putem face este sa avem un acces bun si credibil la informatie si sa incercam sa transformam aceste informatii, in mintea noastra, in niste indicatii si recomandari pentru comportamente predictibile.

Recomandarile transmise de OMS privesc in principal distantarea sociala. Echivaleaza asta cu izolarea sociala? Ma intereseaza mecanismul psihologic care este pus aici in miscare

Nu neaparat. Evident ca exista dintre noi oameni care au o vulnerabilitate spre izolare si acestia vor interpreta distantarea ca izolare. Insusi faptul ca noi, in momentul acesta, chiar daca suntem la departare, vorbim unul cu celalalt, dovedeste ca noi nu suntem izolati, ci pur si simplu nu ne aflam fata in fata.

Distantarea sociala inseamna, in acest moment si cu suportul tehnologic pe care il avem, pur si simplu, renuntarea la un fata in fata care poate sa fie periculos.

Din punctul acesta de vedere, este o optiune individuala, a fiecaruia dintre noi, daca vrea sa ramana aproape de familie, de prieteni sau pur si simplu vrea sa inchida mijloacele de comunicare, zicand “Eu in acest moment m-am distantat social”.

Multi dintre noi am remarcat un paradox, dupa cateva zile de stat exclusiv acasa. Daca inainte de toata aceasta poveste ne plangeam ca nu avem timp sa stam cateva zile in casa, numai cu cei dragi, in pijamale si miros de clatite, iata ca acum ni se pare impovarator.

Intr-un fel, asa functioneaza mintile noastre, intotdeauna vrem ceea ce tocmai ni s-a interzis sau ceea ce tocmai pare periculos. Asta este una dintre provocarile care este adresata fiecaruia dintre noi. Exista un postulat pe care noi il stim din studiul stiintei psihopatologiilor, dar e aplicat si in socio-psihopatologie, faptul ca in perioade de crize, creste tendinta spre izolare, dar creste si tendinta spre apropierea de niste valori mult mai fundamentale.

Cum va fi educaţia după autoizolare? Acelaşi model?

Despre rezilienţă sau spirit comunitar s-a scris mult în ultima vreme. Psihologi, specialişti în managamentul riscului, sociologi sau cercetători în ştiinţele educaţiei au dezvoltat diverse analize şi recomandări privind nevoia de a creşte şi forma indivizi şi societăţi reziliente la schimbări bruşte, la calamităţi sau situaţii de conflict. Spiritul civic ori gândirea critică, comunicarea ori solidaritatea se află pe lista scurtă a oricărui educaţionalist care vorbeşte sau scrie despre „competenţele viitorului”. La fel „a învăţa să înveţi” sau competenţele digitale. Numai că viitorul nu mai e mâine, este astăzi. Cine şi-ar fi imaginat că generaţiile de astăzi vor fi nevoite să dea peste noapte unul dintre cele mai practice şi dure teste ale rezilienţei, ale spiritului civic, ale solidarităţii, ale capacităţii de utilizare a tehnologiei sau ale comunicării?

Acum câteva zile, Organizaţia Mondială a Sănătăţii a declarat situaţia existentă la nivel global drept pandemie de SARS- CoV-2, lucru care a alertat guvernele naţionale şi comunitatea internaţională. Odată cu măsurile impuse, mai cu seamă cele de autoizolare şi restricţionare a liberei circulaţii, obiceiurile noastre curente se schimbă destul de brusc, pentru binele nostru şi al comunităţii. Pentru binele celor vulnerabili şi al celor aflaţi în prima linie de luptă cu COVID-19. Modele sociale şi culturale, de muncă şi de interacţiune umană se trasformă treptat, la fel lanţurile globale de producţie şi distribuţie, ori sistemele de servicii publice. Însăşi globalizarea ar putea fi pusă în discuţie, odată ce e depăşită criza şi valul naţionalist ar creşte în intensitate.  Rezilienţă. Pentru cât timp, încă nu ştim. Dar ştim că distanţarea socială, izolarea este şansa cea mai sigură, în acest moment, de a ieşi cât mai mulţi şi cât mai bine din această încercare. Vorbeam mai devreme despre sisteme publice şi primul pe care îl am acum în minte este cel de educaţie. Crizele sunt oportunităţi- ar spune cei mai mulţi lideri. Vă propun să vedem în ce măsură este această criză o oportunitate pentru educaţia românească şi unde există şi riscurile asociate. Avansez câteva idei, cu menţiunea că tabloul nu este unul exhaustiv.

Acum aproape o săptămână, după câteva ezitări şi stângăcii de comunicare ale ministrului Educaţiei Monica Anisie, Comitetul Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă a anunţat suspendarea cursurilor în învăţământul preuniversitar, ca măsură de prevenţie a răspândirii virusului.  Ce a însemnat asta? Elevii stau acasă şi învaţă la distanţă, prin diverse metode şi instrumente online alese de profesorii lor. Fie că vorbim de un simpu grup de whatsapp, de o lecţie în sistem online sau de folosirea diverselor platforme digitale de educaţie, profesorii sunt nevoiţi să se adapteze din mers noii situaţii. O provocare pentru mulţi dintre ei- există suficiente mărturii de la profesori excepţionali care recunosc că le lipseşte contactul nemijlocit cu copiii, că e mai dificil să le captezi atenţia şi să poţi înţelege unde anume trebuie să depui mai mult efort pentru a-i face să înţeleagă, fără a-i avea fizic în faţă. Despre învăţare individualizată, nu ştiu câţi profesori mai îndrăznesc să se gândească acum la asta, important e ca trebuie să dea tot ce e mai bun pentru a face faţă situaţiei. Şi trebuie să facă faţă, pentru elevii lor. Mulţi s-au mobilizat. Mulţi vor profita de această situaţie neobişnuită pentru a face şi mai puţin din ceea ce făceau până acum.

DECIZIE UVT - Se prelungește termenul de aplicare a tuturor măsurilor adoptate în şedinţa Consiliului de Administraţie UVT din 11 martie, până la termenul de aplicare a măsurilor Decretului de instituire a stării de urgenţă pe teritoriul României

Miercuri, 18 martie 2020, UVT a decis să prelungească măsurile adoptate în şedinţa Consiliului de Administraţie din 11 martie, până la termenul de aplicare a măsurilor Decretului de instituire a stării de urgenţă pe teritoriul României.

Rectorul Universităţii de Vest Timişoara (UVT), Marilen Pirtea, remarcă un efect deosebit de pozitiv înregistrat în contextul “absolut neobişnuit” din ultima săptămână, în care România a intrat şi în stare de urgenţă, iar cursurile au fost suspendate, UVT înregistrând o prezenţă mare a studenţilor, în perioada 11-18 martie, în cadrul programului online.

“Noi ne continuăm programul de cursuri şi seminarii, dar la distanţă. Nu am scăzut sub niciun fel ritmul, în acest început de semestru universitar, dimpotrivă, utilizarea aplicaţiilor online a oferit oportunitatea experimentării generalizate, în toate facultăţile UVT, a mijloacelor de comunicare la distanţă, oferind posibilitatea de a realiza activităţile speciale de pregătire cu un număr mare de studenţi, care s-au arătat foarte interesaţi de avantajele şi chiar confortul mediului virtual de comunicare la distanţă”, afirmă Marilen Pirtea, într-un comunicat remis, miercuri, AGERPRES.

Potrivit acestuia, UVT a înregistrat în această primă săptămână de cursuri şi seminarii organizate în totalitate online o prezenţă foarte bună, cu o medie a studenţilor confirmaţi la cursuri de peste 75% din studenţii înmatriculaţi.

“Este absolut îmbucurător faptul că într-o situaţie de urgenţă, cum este criza coronavirusului, studenţii devin mai conştienţi şi mai atraşi de cursuri şi seminarii, fiind online în număr foarte mare, alături de cadrele didactice care au început să conducă activităţile de predare-învăţare-evaluare cu ajutorul aplicaţiilor online”, menţionează rectorul UVT.

 

Copyright © 2018 DCIMI – Departamentul de Comunicare, Identitate și Imagine Instituțională