Revista presei

21 octombrie 2020

US News: Top 3 universități din România, în 2021: Universitatea de Vest din Timișoara este cea mai bună din România, situându-se pe locul 557 în lume

Universitatea de Vest din Timișoara este cea mai bună din România, în 2021, potrivit clasamentului global al US News, situându-se pe locul 557 în lume, cu un scor de 48,6 puncte. În Europa, Universitatea de Vest din Timișoara ocupă locul 241.

În acest clasament global, pe primul loc se situeaza Universitatea Harvard cu 100 de puncte. 

Marți, US News a publicat clasamentul anual al celor mai bune universități din lume. Pentru clasament, US News a analizat datele a aproximativ 1.500 de școli din 86 de țări cu 13 variabile diferite, inclusiv reputația globală a cercetării, volumul și calitatea publicațiilor de la studenți și facultăți și colaborarea internațională de cercetare.

 

Pe locul doi, la universitățile din România, se află Universitatea Babes-Bolyai, cu un scor de 47,8 puncte, fiind pe locul 595 în lume,  iar pe locul trei este Universitatea Transilvania din Brașov, cu 41,5 puncte (locul 792 în lume). În Europa, Universitatea din Cluj se află pe locul 259, iar cea din Brașov pe locul 328.

Universitatea Politehnica Bucuresti se află pe locul 4 cu 41,4 puncte (locul 801 în lume) și Universitatea București pe locul 5 (locul 959 în lume).

MEC: Numărul şcolilor care au trecut în scenariul roşu se apropie de 2.000

Datele statistice publicate marţi, 20 octombrie, de către Ministerului Educaţiei arată că 1.889 de şcoli învaţă exclusiv online, iar alte 5.031 în scenariul hibrid.
Numărul şcolilor care au trecut în sceenariul roşu este pe zi ce trece tot mai mare. Datele publicte marţi, de Ministerul Educaţiei arată că 1,889 de şcoli organizează doar curssuri online, în timp ce alte 5.301 se află în scenariul hibrid.    Datele mai arată că 10.736 de unităţi de învăţământ se află în Scenariul 1, cu participarea zilnică (faţă în faţă) a tuturor preşcolarilor şi elevilor în unităţile de învăţământ, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie sanitară.   Dintre cele 1.889 de unităţi aflate în această situaţie, 284 de unităţi de învăţământ figurează în acest scenariu din cauza cazurilor de COVID-19 înregistrate, iar 1.605 unităţi de învăţământ figurează în acest scenariu ca urmare a ratei de incidenţă a cazurilor din localitatea în care funcţionează ori a infrastructurii şcolare/şcoli în care se execută diverse lucrări de reabilitare.   604 unităţi de învăţământ din cele în scenariul roşu se află în Bucureşti. 

Universitatea viitorului: o nouă pedagogie, digitalizare largă, relație mai strânsă cu societatea – studiul unei organizații europene ce include Universitatea Babeș-Bolyai

Universitățile europene ale viitorului trebuie regândite și redefinite, pentru a face față provocărilor pe care vor fi nevoite să le înfrunte, afirmă un mare grup de universități europene, The Guild, într-o analiză prezentată, marți, de Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB), membră a acestei organizații.

UBB prezintă atributele-cheie pe care universitățile europene ar trebui să le aibă, conform analizei Looking to the future: Vision for Europe’s universities:

(1) vor valoriza simultan atât incluziunea, cât și excelența academică;

(2) vor regândi pedagogia universitară, elaborând o nouă pedagogie care să valorizeze implicarea mai activă și autonomă a studenților în propria formare, utilizarea tehnologiei și a resurselor de tip „open access” etc.;

(3)   vor dezvolta o relație nouă cu societatea, dincolo de rolul lor tradițional în generarea, diseminarea și transferul de cunoaștere, accentuând și legătura bidirecțională cu societatea, în logica open science / citizen science;

Ministrul Educației: Trebuie să ne pregătim pentru a preda online atâta timp cât e necesar

Ministrul Educaţiei, Monica Anisie, a declarat, luni, referindu-se la posibilitatea ca în acest an şcolar cursurile să se desfăşoare exclusiv online, că este necesar să fie pregătiţi cei implicaţi în procesul educaţional pentru ca predarea online să dureze “atâta timp cât e necesar”, relatează Agerpres.
 
“Dacă din punct de vedere epidemiologic există vreun risc, acest lucru trebuie să ni-l spună reprezentanţii Ministerului Sănătăţii pentru a nu pune în pericol nici pe elevi nici pe cadrele didactice. În situaţia respectivă, trebuie să ne pregătim pentru a preda în sistem online atâta timp cât este necesar. Şi în perioada în care am desfăşurat cursuri online pe durata stării de urgenţă am realizat o modificare a programelor tocmai pentru a veni în sprijinul elevilor şi cadrelor didactice, deci dacă există o situaţie dificilă din punct de vedere epidemiologic şi va trebui să trecem cu toţii în sistem online, vom lua şi astfel de măsuri. (…) Prin metodologia pe care Ministerul Educaţiei a realizat-o am prevăzut şi activităţi de evaluare (…) ba mai mult, Ministerul Educaţiei, încă de la începutul anului şcolar, a pus la dispoziţia profesorilor repere metodologice pentru fiecare disciplină în parte şi pentru fiecare nivel, prin urmare există un suport atât pentru profesori cât şi pentru elevi”, a afirmat Anisie la Realitatea Plus.

NOBEL - „O frumusețe care face ca existența individuală să fie universală”. Louise Glück, un Nobel & două poeme

Săptămâna trecută, Academia Suedeză i-a acordat Premiul Nobel pentru Literatură poetei americane Louise Glück, „pentru vocea ei poetică inconfundabilă care, cu o frumusețe austeră, face ca existența individuală să fie universală”. Glück este abia a 16-a femeie care câștigă premiul, dintr-un total de 117 laureați. Pentru că poeziile ei au fost puțin traduse în limba română, am rugat o altă poetă, pe Anastasia Gavrilovici, să traducă două dintre ele – și să ne explice de ce merită să o citim pe câștigătoarea Nobelului din 2020. 


Cunoscută ca poetă, eseistă și profesoară, autoare a peste 12 volume de poezie și două de eseuri, Louise Glück reușește să documenteze prin cărțile publicate în ultimele cinci decenii toate marile nevralgii ale umanității. Urmărește ca prin obiectivul fin al unui microscop, evoluția și mutațiile unor teme precum dragostea, trauma, familia, moartea, istoria, spectacolul emoțiilor, neputința, fragilitatea individului. Simptomatic în sensul acesta mi se pare eseul „Educația poetului” (The Education of the Poet din volumul Proofs & Theories. Essays on Poetry), un „cifru” extrem de important al minții scriitoarei și al tipului de discurs rezultat de aici, un insight valoros în universul ei domestic, în copilăria și relațiile de familie, în vectorii existențiali din care a rezultat vocea sa poetică. 

 

OECD: Pandemia frânează migraţia

OECD consideră că migranţii sunt în mod deosebit afectaţi de pandemia de coronavirus. Iar în ce priveşte migraţia, aceasta s-a redus considerabil, ceea ce este rău pentru ambele părţi.

Pandemia şi consecinţele ei au afectat viaţa oamenilor din întreaga lume. Dar migranţii sunt mult mai afectaţi decât oricare alte grupuri ale populaţiei. Este ceea ce a constatat Organizaţia pentru Cooperare Economică şi Dezvoltare. Migranţii ar fi reuşit să asigure funcţionarea unor sectoare precum cel sanitar, comercial şi logistic, chiar şi în perioada restricţiilor. În plină pandemie, guvernele au luat măsuri excepţionale, precum cea decisă de executivul de la Berlin referitoare la permiterea accesului sezonierilor străini în Germania.

Potrivit datelor publicate de OECD, migranţii reprezintă în medie 24 la sută din totalul medicilor şi 16 la sută din personalul de îngrijire, fiind astfel în prima linie în lupta împotriva COVID-19. Din cauza numărului mai mare de contacte directe dar şi, adesea, datorită condiţiilor neadecvate de locuit, în spaţii supraaglomerate, un procent mare dintre migranţi s-a infectat cu coronavirus. Mai multe studii realizate într-o serie de ţări membre ale OECD a scos la iveală faptul că riscul infectării este de două ori mai mare în rândul migranţilor faţă de populaţia locală.

ABONARE - Dacă ai primit Revista Presei UVT din bunăvoința unui prieten și ai regăsit aici informații utile, te poți abona oricând accesând link-ul de mai jos

Copyright © 2018 DCIMI – Departamentul de Comunicare, Identitate și Imagine Instituțională