Revista presei

30 iulie 2020

Iohannis: Școala nu va începe în condiții normale, ne îndreptăm spre un scenariu mixt. Până în septembrie pandemia nu va dispărea

Klaus Iohannis a vorbit în conferința de presă de miercuri despre noul an școlar. Președintele a spus că „școala sigur nu va începe în condiții normale, fiindcă pandemia până în septembrie nu va dispărea”. Se pare că „ne îndreptăm spre un scenariu mixt” – cu elevii la școală și cursuri online, a mai subliniat Klaus Iohannis.
 

„Situația deschiderii noului an școlar și implicit a noului an universitar este una de extremă importanță și mă preocupă foarte mult. S-au făcut progrese importante în conturarea unor strategii și a unor scenarii. Școala sigur nu va începe în condiții normale, fiindcă pandemia până în septembrie nu va dispărea”, a declarat Klaus Iohannis.

Acesta crede că ar fi foarte complicat ca în România să existe doar școală online și totul se îndreaptă spre un scenariu mixt.

„Ar fi foarte complicat să avem numai școală online. Și atunci ne îndreptăm spre un scenariu mixt, unde probabil, și în funcție de condițiile locale, vom avea mai mult școală normală, deci cu elevii la școală, sau mai mult online, sau în sistem mixt. Cum vor decurge aceste lucruri va fi stabilit cu exactitate într-o săptămână sau două”, a mai spus președintele.

„Măsurile pe care le gândim și pe care le vom lua sunt gândite în primul rând pentru siguranța copiilor, pentru siguranța cadrelor didactice și pentru a asigura un proces educațional de bună calitate”, a subliniat Iohannis.

Rectorul UBB: Lucrăm la un scenariu hibrid, în care să vină la Cluj studenţii aflaţi în primul şi în ultimul an

Rectorul Universităţii Babeş-Bolyai din Cluj Napoca, Daniel David, crede că este foarte puţin probabil ca noul an universitar să se desfăşoare în stil clasic, în discuţie fiind un scenariu hibrid, cu prezenţa în municipiu doar a studenţilor din anul I, care să participe fizic doar la seminariile şi laboratoarele şi a celor din ultimul an de licenţă sau masterat, de la facultăţile experimentale şi vocaţionale.

“Întrebarea este ce vom face din luna octombrie, adică dacă aducem studenţii în Cluj sau nu-i aducem, fiindcă asta poate să dinamizeze întregul mediu socio-economic. Deocamdată, vă spun sincer că lucrăm pe mai multe scenarii. Scenariul pe care sperăm să-l putem implementa este să ne întoarcem la modalitatea clasică de predare şi atunci în Cluj automat vor veni mai mulţi studenţi decât am avut în 2019, fiindcă şi la admitere, în acest an, am avut cu aproximativ 3.000-4.000 de studenţi mai mult. (…) Celălalt scenariu pe care nu ni-l dorim absolut deloc este ca Guvernul să ne impună să facem absolut totul online”, a precizat miercuri, într-o conferinţă de presă, Daniel David.

Acesta a adăugat faptul că speră să poată fi implementat un scenariu hibrid, prin care să vină la Cluj-Napoca măcar studenţii de anul I, şi cei din ultimul an, din zona ştiinţelor experimentale, precum biologie, chimie, fizică, ştiinţa mediului şi vocaţionale, precum teatru, sport, unele zone din teologie.

Academia Română: Educația online poate fi doar un suport pentru educația directă, în sala de clasă. Pentru copiii între 3 și 11 ani poate avea efecte dăunătoare

Școala on-line este departe de a fi o opțiune pentru ciclurile preșcolar și primar, respectiv pentru copiii între 3 și 11 ani, și poate avea efecte dăunătoare pentru copii, spun reprezentanții Academiei Române. Aceștia consideră că educația online poate fi doar complementară – un suport – pentru educația directă, în sala de clasă.
Academia Română apreciază că generalizarea învățământului on-line poate compromite întregul sistem de educație, atât prin consecințe directe asupra calității, cât și prin cerințele legate de asigurarea echitabilă a accesului tuturor elevilor și profesorilor la infrastructura performantă.
Reprezentanții Academiei Române mai spun că experimentele grăbite și nereușite, improvizațiile, instabilitatea, incoerența și lipsa de viziune pot compromite sistemul de educație, cu repercusiuni grave pe termen mediu și lung asupra evoluției societății.

 

Redăm integral punctul de vedere al Academiei Române privind educația on-line:
  • “Academia Română consideră că educația reprezintă unul dintre cele mai importante domenii de activitate ale unei societăți și are implicații profunde și de durată în toate celelalte sectoare socio-economice.
  • Academia Română susține că educația se face în cadru social, prin interacțiunea directă dintre elevi, studenți, cadre didactice, părinți și oricare alte persoane și entități aflate în contextul conectării sociale. Academia Română remarcă utilitatea și eficiența desfășurării unor activități didactice în spațiul virtual, dar apreciază că educația on-line este o formă complementară educației directe, în sala de clasă.
  • Academia Română lansează în acest sens un punct de vedere, intitulat „Educația on-line – suport pentru performanță“, în care, pe baza provocărilor din societatea contemporană și ținând cont de contextul revoluției digitale, consideră absolut necesară regândirea sistemului național de educație.

Doar 11% dintre studenții români urmează facultăți cu profil cultural, majoritatea fiind la cele pentru limbi străine. După Brexit, România a trecut pe ultimul loc în UE în privința procentului din populația adultă care vorbește cel puțin o limbă străină

Ponderea studenților din domeniile legate de cultură (Arte, Științe umaniste, Jurnalism, Limbi Străine) este de 11% în România, sub media UE de 14,7%. Cel mai mare procent îl are Italia (18,8%), urmată de Estonia (16,3%), Germania (16,1%), Grecia (15,8%) , Franța, Suedia (ambele 15,5%) și Irlanda (15,4%).

La celălalt capăt al scalei, cele mai mici ponderi ale studenților din domeniile considerate culturale au fost înregistrate în Letonia (9,4%), Bulgaria (9,6%) și Cipru (9,9%). 

La nivel european, științele umaniste și limbile străine au fost cele mai căutate domenii, înglobând aproape jumătate dintre toți studenții din această ramură a educației.

În România, sunt 59 de mii de studenți la universitățile cu profil cultural, dintre care peste 36 de mii studiază științe umaniste și limbi străine.

Un studiu anterior al Eurostat a arătat că în aproape toate statele membre ale UE-27 (fără Marea Britanie), mai mult de jumătate din populație cunoaște cel puțin o limbă străină, cu cele mai mari ponderi în Suedia (97%), urmată de Letonia, Danemarca, Lituania și Luxemburg (95-96%). La polul opus, în Bulgaria, Ungaria și România, majoritatea adultilor (cu vârsta 25-64) declară că nu vorbesc nicio limbă străină. Cel mai mare procent al populației care nu cunoaște o limbă străină aparținea totuși Marii Britanii, dar pe primul loc a trecut România (cu 64%) după ieșirea acesteia din UE.

Cum va arata Cinematograful Studio din Timisoara dupa renovarea de 5 milioane de euro. Proiectul a fost donat primariei care trebuie sa gaseasca un constructor

Transformarea Cinema Studio in primul cinematograf de arta al Timisoarei a intrat intr-o noua etapa. A fost donat primariei proiectul tehnic pentru renovarea salii din plin centrul orasului, care prevede o schimbare spectaculoasa a batranului cinema.

Donatia, in valoare de aproximativ 150.000 de euro, acopera studiile de arhitectura si documentatia necesare pentru demararea lucrarilor de constructie. Proiectul a fost intocmit in urma unui parteneriat initiat de Grupama Asigurari cu Institutul Francez din Romania si Asociatiile Pelicula Culturala, Marele Ecran, Documentor si Asociatia Romana a Filmului Independent (Timishort).

„Cinema Studio a fost, fara indoiala, un reper important in viata culturala a Timisoarei, pana sa ajunga la un nivel de degradare avansat. De aceea, sa fim implicati in procesul sau de transformare intr-un spatiu complex, modern si gandit pentru consumatorul contemporan de arta ne face cinste. Cinematografia este o directie importanta in politica de responsabilitate sociala a Groupama Asigurari, iar, din experienta noastra, stim ca romanii vor si merita sa aiba mai multe oportunitati, atat in ceea ce priveste produsele culturale la care au acces, cat si in termeni de spatii disponibile. in acest context, alegerea de a ne implica in renovarea Cinema Studio a fost fireasca pentru noi. Ne-am implicat de la bun inceput cu drag in proiectul de renovare, alaturi de partenerii nostri, iar acum asteptam cu nerabdare faza de constructie. Avem incredere ca Primaria Municipiului Timisoara va incepe cat de curand lucrarile de renovare”, a declarat François Coste, Director General, Groupama Asigurari.

Proiectul arhitectural, realizat de Atelier 21, a fost gandit astfel incat cinematograful sa devina un spatiu „viu”, care sa incurajeze dezvoltarea industriei cinematografice la nivel local si national si care sa reprezinte un nucleu pentru comunitatea de iubitori si creatori de film.

Studiu: Peste 50% dintre tinerii din România și-au pierdut încrederea și motivația în perioada stării de urgență

Peste 60% dintre tinerii din România s-au plictisit acasă în perioada stării de urgență, iar 56% dintre ei și-au pierdut încrederea și motivația în forțele proprii. În plus, întreruperea bruscă a activităților cotidiene a condus la dezechilibre emoționale pentru unii dintre ei, porivit studiului Insights PulseZ.
 
În total, studiul a identificat 19 probleme cu care s-au confruntat tinerii în perioada stării de urgență. Mai bine de 50% au simțit lipsa socializării față-în-față, iar aproximativ 35% dintre ei au admis că au avut stări emoționale fluctuante și s-au simțit obosiți.
 
,,Cu toate că tehnologia face parte din viața noastră, iar tinerii sunt obișnuiți să petreacă destul de mult timp în mediul online, răspunsurile pe care ei le-au avut la întrebările noastre arată că lipsa interacțiunii față în față îi determină să își piardă motivația și încrederea. Mulți tineri au recunoscut că s-au adaptat destul de greu, au avut probleme cu somnul, au simțit lipsa exercițiilor fizice și unii dintre ei nu au fost prea încântați de calitatea cursurilor online la care au fost nevoiți să participe”, a declarat Alin Claudiu Apostu, coordonator Insights.

44% dintre tinerii din România au petrecut peste opt ore pe zi în online, în timp ce doar 10% au petrecut mai puțin de trei ore. 33% dintre ei au învățat pentru școală și tot atâția au optat să urmărească diverse filme sau seriale online. Un procent mai mare a fost identificat în rândul celor care au participat la cursuri online, mai bine de 40% au optat pentru o astfel de activitate.
1 din patru tineri a ales să își petreacă timpul cu precădere pe platformele de social media sau să consume conținut de pe canalele de streaming online.

PIAȚA MUNCII - Începe criza adevărată pe piaţa muncii: Mai mult de 875.000 de oameni au rămas fără loc de muncă

Mai mult de 875.000 de locuri de muncă au fost şterse din econo­mie în perioada 16 mar­tie – 15 iulie, conform datelor transmise de Inspecţia Muncii, la solicitarea Ziarului Financiar.

Economia locală a pierdut mai mult de 7.200 de locuri de muncă zilnic de la debutul stării de urgenţă şi până pe 15 iulie.

Numărul contractelor încetate de pe 15 iulie este aproape dublu faţă de cel înregistrat pe 1 iunie (467.453 con­trac­te încetate), data de la care statul nu mai acordă ajutorul pentru plata şoma­jului tehnic pentru toate companiile, ci doar pentru cele unde restricţiile im­pu­se din cauza pandemiei de COVID-19 continuă.

„Din păcate, acestea au fost şi estimările noastre la începutul crizei, că vom ajunge lunile acestea la circa 1 mi­lion de contracte de muncă înce­ta­te. În ge­neral, firmele au fost afectate de în­chiderea totală sau parţială ca măsură de protecţie şi prevenţie, de lipsa re­surselor financiare pentru situaţii de criză, de întârzierea înca­sărilor, scăde­rea cererii, lipsa susţinerii subsidiarelor de către grup etc“, spune Sorina Faier, managing partner în cadrul companiei de executive search Elite Searchers.

REPORTAJ: Traficate, batute si vandute. O poveste cu opt minore pe care statul se preface ca nu le vede

Intr-o comuna la nici doua ore de Bucuresti, opt fete cu varste intre 14 si 17 ani se ascund intr-un centru pentru protectia si integrarea victimelor traficului de persoane, facut de ONG-ul Reaching Out Romania. Din cand in cand, mai sunt vanate de cei care le-au abuzat, violat si vandut in retele de trafic.

Fiecare are cate o poveste, dar pe toate le uneste un lucru – au simtit pe propria piele neputinta statului roman de a gestiona problema abuzului si a traficului de minori.

In centru mai este si un copil in varsta de un an, care sta alaturi de mama sa, si ea la randul ei minora. Singura care ii daruieste dragoste acestui copil, abuzat si el, e activista Iana Matei, cea care are grija de cele opt fete. In curand, vor mai avea un bebelus in centru, atunci cand una dintre copile, in varsta de 14 ani, va naste si ea.

Deputata Adriana Saftoiu, vicepresedintele Comisiei parlamentare de ancheta privind situatia cazurilor copiilor disparuti, a scris vineri, 17 iulie, intr-o postare pe Facebook ca una din primele concluzii ale Comisiei este ca exista Directii de Protectia Copilului care furnizeaza “marfa” pentru retelele de trafic de persoane, respectiv prostitutie si/sau cersetorie.

Comisia de ancheta din Camera Deputatilor, propusa de Adriana Saftoiu, realizeaza de trei saptamani audieri. In cadrul audierilor, un reprezentant al Ministerului Afacerilor Interne a afirmat ca 40% din copiii disparuti provin din Directiile pentru Protectia Copilului – DGASPC-uri.

Am vrut sa vedem care e situatia in realitate, asa ca am mers cu Adriana Saftoiu la Reaching Out Romania, ONG-ul care ocroteste victime ale traficului de persoane.

ABONARE - Dacă ai primit Revista Presei UVT din bunăvoința unui prieten și ai regăsit aici informații utile, te poți abona oricând accesând link-ul de mai jos

Copyright © 2018 DCIMI – Departamentul de Comunicare, Identitate și Imagine Instituțională