Revista presei

5 noiembrie 2019

AZI LA UVT: Blockchain Workshop - Aplicabilitate in mediul Business

Primul workshop despre cryptomonede organizat în regiunea de vest a țării, menit să îi ajute pe participanți să se familiarizeze cu tehnologia blockchain, care stă la baza cryptomonedelor, și să înțeleagă cheia inovativă din spatele dezvoltării acestora, va fi găzduit de Universitatea de Vest Timișoara, în 5 noiembrie, între orele 14.00 -17.00.

Evenimentul este conceput pentru a cunoaște noțiunile de bază și aplicabilitatea blockchain-ului ca tehnologie de ultimă generație în Industria 4.0 asupra domeniilor business.

Temele abordate se referă la: Introducere în Blockchain. Blockchain know-how-e-governance. Blockchain Security în Business. Blockchain în Educație. Cryptotehnologii. Eficientizare și inovare cu ajutorul blockchain și Blockchain și AI, IoT.

La sfârșitul workshop-ului, participanții își pot adresa curiozitățile într-o sesiune deschisă de Q&A.

Workshop-ul este destinat persoanelor de Top și Middle Management din companii, dar și tuturor specialiștilor care sunt preocupați permanent de schimbare prin inovare. Înscrierea la workshop se face online, pe site-ul uvt.ro, în acest formular.

SPEAKERI:
ARMAND DORU DOMUȚA – CEO Restart Energy Innovative Technology , Președinte Asociația Blockchain Romania
MIHAI ALISIE – Co-Founder Ethereum, Bitcoin Magazine Creator
CIPRIAN PUNGILĂ – Lector dr., Facultatea de Matematică și Informatică, Universitatea de Vest din Timișoara
CRISTIAN MIHAI CIRA -Lector dr., Facultatea de Matematică și Informatică, Universitatea de Vest din Timișoara
ADRIAN SPĂTARU – Asistent drd., Facultatea de Matematică și Informatică, Universitatea de Vest din Timișoara
CARMEN HOLOTESCU – Prof.univ.dr.ing, Facultatea de Inginerie, Universitatea “Ioan Slavici” din Timișoara”

Bianca, Olga și Răzvan studenți la UVT au câștigat concursul de proiecte Urban Installations Hackathon

Studenții Facultăţii de Arte şi Design, Bianca Buza, Olga Tarchila și Răzvan Hui, au câștigat concursul de proiecte Urban Installations Hackathon, organizat de IncubART Makerspace.

Din cele 16 echipe înscrise, primele cinci echipe clasate au fost alcătuite din studenți de la Facultatea de Arte și Design UVT, specializarea Design. Cele cinci proiecte selectate vor beneficia de finanțare de până la 5000 de lei, pentru a fi implementate.

Mentorii studenților din UVT, câștigători ai concursului, au fost conf. univ. dr. Dan Moga, lect. univ. dr. Sergiu Zegrean şi lect. univ. dr. Iosif Mihailo.

În perioada 1-30 noiembrie, Institutul Român de Dezvoltare al Tinerilor (IRDT), în colaborare cu incubART, organizează „Shine your light” – Urban Installation Hackathon. După deschiderea oficială a  hackathon-ului, din perioada 1-3 noiembrie, competitorii au avut la dispoziție 48 de ore pentru a realiza schița proiectului. Pentru realizarea acestei schițe studenții pot lucra individual, sau pot face parte dintr-o echipă formată din maxim 5 membri. Fiecare echipă are dreptul de a prezenta un singur proiect. Departajarea se realizează de către juriul stabilit de organizator prin acordarea unor calificative, ținând cont de următoarele criterii: respectarea temei impuse, integrarea proiectului, durabilitatea instalației, utilitatea acesteia pentru comunitate, crearea unui plan de buget care să permită implementarea proiectului cu suma acordată de organizatori.

Ce își propune Monica Anisie, ministru al Educaţiei şi Cercetării, membru al noului Guvern învestit ieri

Anularea măsurii care îi trimite obligatoriu pe elevii care iau sub media 5 la Evaluarea Națională la școala profesională, precum și reducerea conținuturilor programei școlare sunt două dintre măsurile anunțate încă de la audierile din Parlament de Monica Anisie.

Printre măsurile declarate drept ”urgente”, Anisie a anunțat debirocratizarea, adică reducerea numărului „imens” de hârtii pe care un cadru didactic trebuie să le completeze.

A mai spus că nu va susține reducerea veniturilor pentru cadrele didactice sau reducerea numărului de cadre didactice din învățământ.

România, pe ultimul loc în Europa la consumul de carte. De ce nu citesc românii

Într-o țară cu analfabetism funcțional îngrijorător, nu e de mirare că românii sunt pe ultimul loc în Europa la consumul de carte.

Potrivit Eurostat, 93,5% dintre conaționali nu cumpără nici măcar o carte pe an, drept urmare avem cele mai puține librării pe cap de locuitor.

Din păcate însă, promovarea cărților se face mai mult pe internet și mai puțin prin reclame la radio sau televizor.

Potrivit Eurostat, doar 6,5 la sută dintre români cumpăra cel puţin o carte pe an. De aici, rezultă că în România, doar 1,3 milioane de persoane cumpăra cărţi.

Dintre acestea, majoritatea sunt femei. De altfel, 18 milioane şi jumătate dintre români nu cumpăra nici măcar o carte pe an.

Vânzările încep să crească abia la începutul toamnei, în lunile septembrie şi octombrie, când românii se întorc din concediu, dar şi când încep şcolile şi facultăţile.

Consumul scăzut de carte din România se reflectă şi în numărul tot mai mic de librării. Şi la acest capitol, statisticile ne plasează tot pe ultimul loc din Europa. Avem doar 2 librarii la sută de mii de locuitori în vreme ce, în Germania, de exemplu, sunt de 5 ori mai multe.

Se întâmplă asta deoarece cărţile nu sunt promovate, în comparaţie cu alte produse culturale cum ar fi de exemplu, filmele din cinematografe.

Școala trebuie să aibă o legătură mai directă cu instituțiile artei de după școală

Cum crezi că se leagă școala de arte de lumea mai mare, din care face parte?

Lumea artelor, studiul artelor sunt o bulă. Oamenii nu învață nimic practic – adică taxe, tată. Te învață ceva antreprenoriat, te învață să-ți creezi un PFA, te pune în vreo situație concretă, ce vei face? Studenții n-au habar ce galerii, spații și fundații sunt în România sau în străinătate, nu au harta. Ieși din școală, și te plasezi unde? 

În plus, există o greșeală generală în învățământul de artă: definiția lui ce înseamnă să fii artist sau ce înseamnă să faci artă. Omul nu reușește să expună și să vândă niște picturi, și pe urmă moare că el nu e artist și că nu e bun. Dar nu e așa. Sunt niște studii acuma în Elveția, de exemplu, care spun brutal că doar 5% rezistă după 10-20 de ani. 5% sunt în continuare artiști practicieni. Dar în povestea asta nimeni nu ia în calcul cine a ajuns șef la nu știu ce companie sau bibliotecă. Dacă te uiți altfel, procentul crește. Un exemplu: Timotei Nădășan, care face revista Idea la Cluj. El e un graphic designer excepțional, iar Idea este obiectul lui. Cine poate cântări dacă asta e artă sau nu? 

Revenind. Întotdeauna lipsește partea practică: Măi, dar ce e aia o galerie? Ce înseamnă să-ți pui un preț? Dar un artist run-space? Oamenii ies din școală, vor direct într-o galerie și un târg de artă, dar asta nu-ți rezolvă viața. Poate-ți rezolvă patru luni din viață. Foarte bine că intri într-un sistem, dar care e drive-ul tău?

 

PORTRET ONLINE / Elevul model al Vasluiului a intrat primul la Medicină la București. Înainte de facultate însă, trebuie să se despartă de locul și oamenii care l-au crescut.

Toată lumea îl știe pentru că într-un județ cu o imagine publică pătată de violență și sărăcie, Andrei e cealaltă realitate. Îl știe pentru că la 19 ani e unul dintre cei mai buni elevi din țară. Îl știe pentru că de gâtul lui atârnă medalii de toate culorile, câștigate la olimpiade naționale și internaționale de fizică, șase ani la rând, dintr-a VII-a până într-a XII-a. Îl știe pentru că Andrei tocmai a terminat LMK șef de promoție și a mai luat și media 10 la Bac. Pentru el și alți premianți de 10 din județ (la Bac și Evaluarea Națională) s-a organizat și această festivitate.

Performanțele lui au fost mereu știri în presa locală, iar atenția l-a făcut o mică vedetă în oraș. Premiile sau mențiunile la naționale din liceu i-au adus Premiul „Uliu” (după numele fizicianului Uliu Florea), pe care presa vasluiană l-a numit „Oscarul fizicienilor”. Cu portofoliul de olimpic Andrei a fost admis primul la Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila” din București, fără examen. Următorul lui obiectiv mare e să devină neurochirurg.

Când nu-i convine ceva, Andrei se face că plouă și preferă să se retragă în cameră și să cânte. Are patru chitare – trei sunt înșirate pe perete până la ușa de la dormitor, iar a patra e în studioul improvizat din sufrageria prietenului său, Călin, care cântă la tobe. Deși e stângaci, a învățat să cânte cu mâna dreaptă. La început, a umplut caiete cu partituri și note, pentru că nu voia să învețe după ureche. A studiat pe o chitară clasică și acum e îndrăgostit de chitara lui electrică galbenă, la fel ca a lui Keith Richards, de la Rolling Stones. Dintre toate lucrurile lui, chitara e singura pe care își dorește s-o ia cu el la București.

Copyright © 2018 DCIMI – Departamentul de Comunicare, Identitate și Imagine Instituțională