Revista presei

5 februarie 2019

West Summer University continuă și în acest an la Timișoara

Pentru al nouălea an, Organizația Studenților din Universitatea de Vest din Timișoara (OSUT) oferă pentru câteva sute de tineri posibilitatea să afle prin experiență proprie ce înseamnă să fi student, încă de pe băncile liceului.

„Copiii au nevoie să fie văzuți și auziți” – eveniment la UVT

Eveniment pentru părinți și profesori la Timișoara. Asociația Academia Mămicilor din Timisoara (AMT) în parteneriat cu Departamentul Asistență Socială din cadrul Universității de Vest din Timișoara și Asociația Inițiativă în Educație (InEdu) organizează conferința „Copiii au nevoie să fie văzuți și auziți”, susţinută de conf. dr. Venera Bucur și lect. dr. Carmen Stanciu. Conferința se adresează tuturor părinților, cadrelor didactice și specialiștilor care lucrează alături de copii.

Evenimentul va avea loc luni, 18 februarie, de la ora 18:00 la 20:00, la Universitatea de Vest din Timisoara, Blvd. V. Parvan 4, iar intrarea este gratuită.

Cum vor OSUT și UVT să reducă abandonul școlar în rândul liceenilor?

Organizația Studenților din Universitatea de Vest din Timișoara (OSUT) prezintă West Summer University (WSU) 2019, proiect marca OSUT, organiza, în parteneriat cu Universitatea de Vest din Timișoara (UVT).

Ovidiu-Marian Boldor – președintele Organizația Studenților din Universitatea de Vest din Timișoara, a explicat că proiectul le oferă celor peste 300 de participanți din țară și din Republica Moldova, elevi ai clasei a XI-a, experiența a două săptămâni de studenție. Aceștia vor avea ocazia să studieze la una dintre cele 11 facultăți din cadrul Universității de Vest din Timișoara.

Nașterea unui profesor de matematică. Andrei Bâra: Îmi place să văd cum gândesc copiii. Contează felul în care profesorul te determină să înveți singur

Andrei Bâra este student în anul I la Facultatea de Matematică a Universității din București, s-a calificat la Olimpiada Balcanică de Matematică pentru studenți care va avea loc în martie în Bulgaria și a fost medaliat la olimpiada națională de matematică din clasa a VIII-a până în clasa a XII-a, când a luat aurul.

Într-un scurt interviu acordat Edupedu.ro, olimpicul a povestit de ce vrea să devină profesor: “Îmi place să rezolv probleme și să îi ajut pe alții. Nu prea îmi place să folosesc partea practică, deci să devin inginer. În liceu am mai avut ocazia să lucrez cu copii și mi-am dat seama că asta mi-ar plăcea să fac și de acum înainte.

Îmi place să văd cum gândesc ei. Se întâmplă să nu știu o problemă, dar să o știe un copil și să aibă o idee pe care eu nu am avut-o. Asta mă surprinde, îmi place să văd cum gândesc ceilalți”.

Primarul Sectorului 4 obligă directorii de școli să-i ceară acordul pentru orice achiziție. Miza: contracte de peste 20 de milioane de euro

Daniel Băluță, primarul Sectorului 4, a modificat cu de la sine putere contractul de management administrativ-financiar dintre instituția pe care o conduce și directorii unităților de învățământ din sector, cărora primăria le asigură bugetul. Contractul standard e reglementat printr-un ordin al Ministerului Educației Naționale, însă Băluță a adăugat clauze care îi pun pe directori la cheremul său.

Cea mai importantă dintre aceste clauze spune că directorii se obligă să realizeze toate achizițiile publice „doar cu aprobarea prealabilă a Primarului Sectorului 4”.

Fenomenul Brașov – Directorul Colegiului “Andrei Șaguna”: De 18 ani este în regulament transferul elevilor cu medii sub 8.50 la altă şcoală

Transferarea elevilor care nu au media generală de minimum 8.50 la o altă școală face parte din Regulamentul Colegiului Naţional „Andrei Şaguna” din Braşov încă de acum 18 ani, a precizat Dumitru Cezar Boghici, directorul Colegiului, într-un comunicat citat de HotNews.ro. Oficialul spune regula nu a fost contestată niciodată, în 18 ani, de elevi, părinţi sau profesori.

“Elevii care au fost afectaţi de această prevedere reprezintă un număr redus raportat la populaţia şcolară vizată. De exemplu, în ultimii şase ani şcolari, din totalul de 790 de elevi de gimnaziu, 29 de elevi s-au aflat sub incidenţa acestei prevederi, 26 dintre aceştia promovând în urma reevaluării şi rămânând elevi ai Colegiului, iar la final numai trei elevi transferându-se în urma respectivei prevederi, după parcurgerea etapelor prevăzute în Regulament”, spune directorul Colegiului Naţional „Andrei Şaguna” din Braşov.

Dumitru Cezar Boghici precizează că “părinţii îşi asumă, încă din momentul înscrierii elevilor la testarea în vederea admiterii în clasa a V-a, prevederile Regulamentului Colegiului, inclusiv conţinutul articolului 71”.

Dacă ați câștiga 100.000 de euro, care ar fi primul lucru pe care l-ați face cu ei? ”I-aș da copiilor”, răspund 1 din 5 români

Răspunsul dat de 20% dintre participanții la un sondaj IRES la întrebarea aproape clasică ”Dacă ați câștiga 100.000 de euro, care ar fi primul lucru pe care l-ați face cu ei?” este ”i-aș da copiilor sau nepoților”.  Sondajul IRES, publicat în Revista Sinteza, arată că cei mai mulți dintr românii chestionați, care au răspuns la această întrebare deschisă, consideră această sumă drept semnificativă.

Reprezentanții IRES spun că, deși din perspectiva valorii și a raportării la noțiunea de bogăție, suma de 100.000 de euro este una modestă, totuși este semnificativă din perspectiva celor mai mulți din România,
iar acest aspect este sesizabil din întrebuințarea pe care ar da-o acestei sume.

Destinațiile principale ale acestei sume de bani sunt concentrate pe zona familială: o cincime dintre români i-ar da copiilor, nepoților, familiei, în timp ce altă cincime ar achiziționa o locuință sau un teren.

Profesorul care predă istorie prin filme, artă și publicitate

Dan Solcan este profesorul de istorie care vorbește la orele sale despre filme, artă sau publicitate. Predă interdisciplinar și face legătura cu domenii de interes pentru elevi. Îi încurajează să gândească singuri, să facă legătura între informații, să le aplice în viața de zi cu zi. Este unul dintre aceia pe care Digi24 i-a numit „Profesori pentru viitor”.

Copyright © 2018 DCIMI – Departamentul de Comunicare, Identitate și Imagine Instituțională